Punajuuri detox smoothie

"Punajuuren arvokkaimpia ravinteita ovat kuidut ja hitaasti imeytyvät hiilihydraatit."

Katariina Saxton on lifestyle-blogien Katz & the City-Life is Sweet in NYC seka KiitosNamaste kirjoittaja, kasvissyöjä (90% vegaani), terveysintoilija ja maaseudun rauhasta haaveileva joogi, joka asuu suurkaupungin kupeessa miehensä ja kahden kissansa kanssa ja toivoo joku päivä olevansa täydellinen ekologinen ja eettinen kodin hengetär.

1 pieni punajuuri (keitetty ja jaahdytetty)
omena tai päärynä
Kourallinen tuoretta minttua
1 rkl viherjauhetta
Kookosvettä

Sekoita kaikki ainekset blenderissä. Lisää jäitä, jos ainekset olivat huoneenlämpoisiä.
 
Olen viime viikkoina saanut viikoittaisessa luomuvihannesboksissani nipun punajuuria, ja sen ainaisen borschkeiton tai salaatin sijaan olen miettinyt muita tapoja käyttää hyväkseni tätä mieletontä kasvista. Joten aloin lisätä sitä smoothiesiini. Laiska kun olen.
Punajuuren arvokkaimpia ravinteita ovat kuidut ja hitaasti imeytyvät hiilihydraatit. Se sisältää monipuolisesti kivennäisaineita ja vitamiineja kuten kuparia, rautaa, kaliumia, kalsiumia, magnesiumia, natriumia ja sinkkiä, A-, E-, C- ja B-ryhmän vitamiineja (mm. tärkeää foolihappoa) sekä puolustuskykyä vahvistavia antioksidantteja.
Punajuuren on myos sanottu auttavan ummetukseen, maksavaivoihin (puhdistaa maksaa), anemiaan sekä alentavan verenpainetta. Punajuuren vihreät lehdet voidaan myos käyttää ravinnoksi, joten älä heitä niitä pois. Itse lisään lehden tai pari vihersmoothieisiin.

 

LUE LISÄÄ

, , ,

Kommentoi