Manteli-banaanismoothie

"Tämä helppo smoothie on niin herkullinen, että sitä voisi syödä vaikka päivittäin jälkiruokana."

Katariina Saxton on lifestyle-blogin Katz & the City – Life is Sweet in NYC kirjoittaja, kasvissyöjä (90% vegaani), terveysintoilija ja maaseudun rauhasta haaveileva joogi, joka asuu suurkaupungin kupeessa miehensä ja kahden kissansa kanssa ja toivoo joku päivä olevansa täydellinen ekologinen ja eettinen kodin hengetär.

Tämä helppo smoothie on terveellinen, mutta myös niin herkullinen, että sitä voisi syödä vaikka päivittäin jälkiruokana. Banaani sisältää kaliumia, kuitua ja C- sekä B6-vitamiinia. Mantelit sen sijaan ovat runsaskuituisia ja täynnä magnesiumia, mangaania, kaliumia, kalsiumia, E-vitamiinia ja seleeniä. Mantelien säännöllinen syönti osana terveellistä ruokavaliota laskee huonoa LDL-kolesterolia sekä voi auttaa laskemaan verenpainetta.

Manteli-banaanismoothie
1 kypsä banaani (käytä pakastettua niin et tarvitse jäitä)
2 rkl mantelivoita (suosin raakaa paahdetun mantelivoin sijaan)
2–3 dl mantelimaitoa (riippuen kuinka paksua haluat smoothiesta)
1 rkl pellavansiemenrouhetta
1/2 tl jauhettua kardemummaa
1tl kanelia
1 tl maca-jauhetta

Sekoita ainekset tehosekoittimessa tasaiseksi ja nauti aamiaisena, välipalana tai jälkiruokana.

LUE LISÄÄ

, ,

Kommentoi